Cum vor arăta trecerile de pietoni inteligente din România

de: Ioana Bîrsan
11 05. 2017

Trecerile de pietoni inteligente își fac apariția și în România, iar unul dintre primele astfel de proiecte este inaugurat la Brașov, unde cele mai multe accidente sunt cele în care sunt implicați pietoni.

Trecerea de pietoni inteligentă din Brașov este un proiect pilot, iar dotări similare mai există doar în Olanda. O astfel de inițiativă a Primăriei Brașov în parteneriat cu firma care asigură serviciul de semaforizare din Brașov este bine venită pentru că trecerea de pietoni are rolul de a reduce numărul de accidente rutiere, iar iluminatul stradal este unul dintre factorii care pun în primejdie viața călătorilor pe timp de noapte.

Trecerea de pietoni inteligentă este amplasată pe b-dul Saturn, la intersecție cu strada Minerva și are două componente principale: unde de iluminat public, care presupune creșterea fluxului luminos din dreptul trecerii atunci când senzorii de care dispune tehnologia detectează un pieton, și una de semnalizare cu leduri, care delimitează trecerea pe ambele sensuri și care funcționează, la fel, în momentul în care pietonii trec strada, potrivit adevarul.ro.

De asemenea, pe lângă cele două elemente principale menționate mai sus (senzorii și iluminatul din zona căii de rulare), trecerea inteligentă dispune de un sistem de semnalizare luminoasă, montat în carosabil, care este vizibil de la 2 km. În Europa, acest sistem e iluminat prin inducție este utilizat doar în Olanda, menționează Dan Vătăjelu, directorul firmei Flash Lightning Services, care gestionează serviciul de semaforizare din municipiul Brașov, pentru Adevărul.

Trecerea de pietoni inteligentă este utilă, în special, pe timpul nopții. Când nu sunt pietoni angajați în traversare, aparatele de iluminat de pe stâlpi sunt aprinse la 60% din totalul fluxului luminos, iar markerii luminoși din asfalt sunt opriți. În momentul în care senzorii integrați pe stâlp detectează un pieton, aparatele de iluminat își cresc fluxul luminos la 100% în mai puțin de o secundă, iar în același timp se aprind și markerii luminoși amplasați în asfalt. Acest sistem funcționează pe parcursul a 30 de secunde sau cât timp pietonii sunt angajați în traversare, iar dacă după cele 30 de secunde sistemul inteligent nu mai detectează prezența pietonilor, el revine la starea inițială.